Certificering af Lakeringsværksteder
At lakere en bil korrekt, kvaliteten og det visuelle sikres, er grundlaget for certificeringsprocessen. Som Eurogarant værksted forpligter man sig ikke kun til at lakere i forhold til lakleverandørens eller bilfabrikkens forskrifter, men sørger også for en løbende efteruddannelse af personale, både ledelsesmæssigt såvel som fagligt.
Standarden tager udgangspunkt på følgende områder:
- Fysiske installationer
- Lakeringsspecifikationer (OE/Lakimportør)
- Lovmæssige eftersyn og arbejdsmiljø
- Efteruddannelse og viden
- Virksomhedskvalitet
- Kundehåndtering
- Garanti på det udførte arbejde
Som Eurogarant lakeringsværksted bliver man ikke kun en del af over 6000 værksteder i Europa, men anses også som værende en del af eliten.
Eurogarant certificeringen tager ikke kun udgangspunkt i det faglige arbejde, men sikrer også at kvalitetsbegrebet forplanter sig i hele virksomheden, så ledelses- og arbejdsprocesser optimeres og omkostninger sænkes. Dermed har et Eurogarant værksted mulighed for at sikre en løbende udvikling og optimering af den interne struktur.
Certificeringen består af flere processer:
- FDM audit gennem særligt uddannet personale.
- Lovpligtige kontroller.
- Norsk Veritas stikprøvekontrol af FDM audit under ISO 9001.
- Flere årlige kontroller af det udførte arbejde.
- Fokus på kundehåndtering.
- Fokus på ledelsesprocesser.
Markedsføring
Markedsføring overfor slutkunder og forsikringsselskaber er et vigtigt element i Eurogarant systemet. Et Eurogarant værksted tilbyder tryghed for kunden gennem gennemsigtige processer og korrekt udført arbejde. Markedsføringstiltag aftales blandt andet i Eurogarant Forum, hvor Eurogarant værksteder mødes.
Vil du vide mere, så kontakt Eurogarant Danmark